آیا تمرینات تناسب اندام شما واقعاً برایتان جواب می دهد؟

آیا تمرینات تناسب اندام شما واقعاً برایتان جواب می دهد؟

   

آیا تمرینات تناسب اندام شما واقعاً برایتان جواب می دهد؟

آیا تمرینات تناسب اندام شما واقعاً برایتان جواب می دهد؟

 

اسم لاغری که به میان می آید همه ما به یاد رژیم لاغری و ورزش کردن می افتیم. وقتی حس می کنیم ده کیلو اضافه وزن داریم، می نشینیم و حساب می کنیم که باید چه مدت زمان خوردن خوراکی های خوشمزه را کناربگذاریم و چه دوره به باشگاه برویم یا ورزش کنیم تا این ده کیلو چربی اضافه بالاخره دست از سر کچلمان بردارد و بدن ما را ترک کند تا بالاخره به آرزوی لاغرشدن برسیم.

آیا تمرینات تناسب اندام شما واقعاً برایتان جواب می دهد؟

خوش اندام بودن و سلامتی بزرگ ترین انگیزه های حفظ تناسب اندام است و همین دو انگیزه قوی، خیلی ها را روانه باشگاه های ورزشی و دکترهای تغذیه کرده است. اما چرا کمتر کسی از این شیوه ها نتیجه ای قطعی و ماندگار می گیرد و عده کثیری همچنان از بدن خود خشمگین باقی می مانند؟

افراد زیادی را می شناسیم که چیزی حدود ۲۰ کیلو زیر نظر پزشک کم کرده اند و سه سال بعد همان ۲۰ کیلو دوباره به آغوششان بازگشته؛ اشکال کار این است که این بار چربی به بدن سفت تر و ماندگارتر شده است.

اگر شما هم می خواهید قدم هایی برای کاهش وزن بردارید، در کنار رعایت رژیم غذایی و داشتن تحرک کافی به این نکات توجه کنید:

آیا تمرینات تناسب اندام شما واقعاً برایتان جواب می دهد؟

۱. ببینید چه چیز برای شما جواب می دهد.

یک نفر با ورزش لاغر می شود، یکی دیگر با رعایت رژیم غذایی. یکی می گوید خوردن شیرین و شکلات بلافاصله مرا چاق می کند، اما آن یکی پشت میزنشینی را متهم اصلی می داند. مطمئناً شما هم تاکنونمتوجه شده اید که چه شیوه ای سریع تر روی شما جواب می دهد. همان شیوه را به کارگیرید.

آیا تمرینات تناسب اندام شما واقعاً برایتان جواب می دهد؟

٢. پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید.

خانمی با بیست کیلو اضافه وزن تمام خوراکی های خوشمزه و هله هوله هایی که پیشتر می خورد را حذف می کند و رژیم غذایی درستی را پیش می گیرد. البته این کار برای او ساده و لذت بخش نیست اما چاره ای جز این هم ندارد. بعد از یک ماه وقتی جلوی آینه می رود، تغییر چندان در خود نمی بیند و ناراحت و مغموم می شود. او احساس می کند این نخوردن ها فایده ای برای او نداشته و دوباره شروع به خوردن می کند. درحالی که این کارش درست نیست. اگر او روی وزنه می رفت متوجه می شد که یک کیلو وزن کم کرده و همین برای او انگیزه ای قوی برای ادامه راه بود. او مطمئناً بعد از گذشت یک سال وزن قابل توجهی کم می کرد و هرچه کاهش وزن آهسته تر صورت بگیرد ماندگارتر خواهدبود. به خودتان انگیزه بدهید. میلی مترهایی که هرماه دورکمرتان کم می شود را جدی بگیرید و بابت هرکیلو کاهش وزن شادشوید. لاغرشدن از آن دسته اهدافی است که به انگیزه قوی نیازدارد.

۳. سعی کنید یک جبران کننده نباشید.

با کلی سعی و تلاش دوکیلو کم می کنید، بعد برای مدتی از ذوق این کاهش وزن به خود اجازه می دهید که هرچه در این مدت از خودنش محروم بوده اید را تناول کنید. نه، نه، این درست نیست. این روال چیزی جز حسرت و ناراحتی برای شما به بارنمی آورد. شما یک مدت رژیم گرفته اید که لاغرشوید و لاغر بمانید، نه این از ذوق تان بدوید و این نخوردن ها را جبران کنید.

٤. کاهش وزن را بخشی از زندگی خود بدانید.

شما وزن کم می کنید تا زندگی بهتر، سالم تر و لذت بخش تری داشته باشید. راحت تر بتوانید حرکت کنید، ظاهر زیباتری داشته باشید، از تهدیدات چاقی برای سلامتی هراس نداشته باشید و بابت لباس هایی که به تن تان  نمی رود ناراحت نباشید. لاغری ماهیتی مستقل ندارد و بخشی از زندگی شماست. نباید همه چیز شما شود و درعین حال نباید فراموش شود.

از این به بعد به رژیم غذایی تان توجه کنید و به اندازه کافی جست و خیز داشته باشید. اما به نکاتی که در این مقاله ذکرکردیم هم توجه کنید. عده ای خود را یک بار لاغر می کنند و  مستحکم بر آن وزن باقی می مانند. اما متاسفانه عده بی شماری سال هاست که در حسرت داشتن هیکل خوب سوخته اند. بیایید و تصمیم بگیرید که در آینده ای نزدیک، شما هم در زمره گروه اول قرارگیرید.

برگردان/علیرضا پوراشرف    آیا تمرینات تناسب اندام شما واقعاً برایتان جواب می دهد؟

جمع آوری شده توسط سایت روانشناسی خانواده 

مطالب مرتبط:  آیا تمرینات تناسب اندام شما واقعاً برایتان جواب می دهد؟

ورزش‌های قاتل زانو

به اندام رؤیایی‌تان دست یابید

درمان ا فسردگی با ورزش

اجازه ندهید دیابت، بدن شما را به مربا تبدیل کند

رازهایی که زنان هوشمند باید بدانند 

راز سلامتی با خوردن صبحانه

معجون سیر و عسل

آشنایی با ۱۳ خاصیت کلروفیل

سلامت روانی با ورزش

تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان

ورزش اسپینینگ چیست ؟

لینیک های مرتبط:

روانشناسی خانواده   روانشناسی مشاوره   روانشناسی سکسولوژی  روانشناسی خشم 

روانشناسی جامعه   روانشناسی ازدواج   روانشناسی طلاق   روانشناسی کودک 

روانشناسی رنگ   روانشناسی موسیقی   روانشناسی اعتیاد   روانشناسی کنکور 

به من بگو چرا   داستان های کوتاه روانشناسی   روانشناسی نوجوان  تست روانشناسی

روانشناسی ورزش  تغذیه طبیعی مدیتیشن 




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.