ترفندهایی برای لاغرشدن

ترفندهایی برای لاغرشدن | تغذیه طبیعی | تغذیه سالم

ترفندهایی برای لاغرشدن

ترفندهایی برای لاغرشدن

در روزگاران قدیم که قشر وسیعی از مردم تحت فشاز فقروفاقه زندگی می کردند  کسی فکر نمی کرد روزی برسد که چاقی به بزرگ ترین مشکل تبدیل شود. فعالیت های بدنی زیاد بود و خوراک محدود؛ از این رو اکثر افراد به راحتی اندامی لاغر داشتند. اما با پیشرفت زمان و صنعتی شدن جهان، کم کم پای این میهمان ناخوانده و بی عزت از راه رسید. کافی است کسی توجه چندانی به خورد و خوراکش نداشته باشد تا ببیند این شتر پشت در او هم خوابیده و به این راحتی ها خیال رفتن ندارد. حالا نوبت پزشکان بود که دست به کار شوند و به دنبال درمان این بیماری همه گیر بگردند. اما وضعیت اطبای لاغری مانند همان عده ای بود که می خواستند در تاریکی فیل را تماشاکنند و چون از دیدار آن حیوان محروم بودند، هریک دست بر بخشی از بدن فیل زدند و آن را به یک شکل توصیف کردند.

وضع تشخیص علت چاقی و تلاش برای درمان آن نیز به همین داستان نزدیک شده و هر درمانگری در محدوده دانش خود راجع به آن توصیه هایی می کند. یکی پرخوری را علت اول و آخر آن می داند، دیگری بی تحرکی رامتهم می کند، نفر بعدی تمام تقصیرات را به گردن این ژن های بی انصاف می اندازد و چهارمی هورمون ها را دخیل می داند.

پیداست که در حال حاضر داشته های علم پزشکی فاصله زیادی با توانایی ارائه کردن فرمولی جادویی برای لاغری دارد و به همین دلیل، هرکس باید به نحوی غصه چاقی اش را بخورد. اما ما در این جا با درنظرگرفتن عوامل مختلف روش هایی را پیداکرده ایم که به کارگیری آن ها قطعاً می تواند در کاهش وزن مفید واقع شود:

ترفندهایی برای لاغرشدن

ترفندهایی برای لاغرشدن

  • بدنتان می خواهد چربی اش را حفظ کند: این تصور اشتباهی است که تمامی انسانهای چاق تنبل و پرخورند و لاغرها پرتحرک و کم خوراک اند. ژنتیک در چاقی و لاغری بسیار دخیل است و ساختار اندام ما را به طور کلی شکل می دهد. بخش هیپوتالاموس مغز مدیریت حفظ چربی را برعهده دارد و نکته جالب آن جاست که به مایملک چربی بدن ما تعصب بسیاری دارد. اگر ما مدتی رژیم بگیریم و لاغر شویم، مغز با تمام قوا به ما پیغام گرسنگی را تا حدی می دهد که بازهم بخوریم و به وضعیت قبلی درآییم. برای اصلاح دستور مغز باید فعالیت هایی متفاوت انجام بدهیم تا فرامینش را به چالش بکشیم و بتوانیم آن ها را دور بزنیم. مثلاً صبح های زود از خواب بیدارشویم و در پارک ورزش کنیم. بدین ترتیب مغز آماج تغییرات محیطی قرار می گیرد و دیگر نمی تواند مانند پیش به تاخت و تازهایش ادامه دهد.

  • ترفندهایی برای لاغرشدن

  • از تلاش کوچک نتیجه بزرگ به دست نمی آید: خانمی احساس می کند چیزی حدود ۱۰ کیلو اضافه وزن دارد. به همین دلیل تصمیم می گیرد هرروز بخشی از مسیر بازگشت به خانه را به حدود نیم ساعت پیاده روی کند. بعد از یک ماه روی وزنه می رود و متوجه می شود هنوز یک کیلو هم کم نکرده است. می دانید چرا؟ چون تغذیه اش زیاد است و دلش نیامده از خیر بشقاب پر از غذا و گهگاه ناخنک زدن به شیرین و شکلات های خوشمزه دل بکند. نیم ساعت پیاده روی در روز به هیچ وجه برای لاغری کافی نیست. اگر شما قصد کاهش وزن دارید، باید چند برنامه شامل رژیم، ورزش و انواع انگیزه ها را با یکدیگر تلفیق کنید تا بتوانید در یک محدوده زمانی به اندام مورد علاقه تان برسید.

  • ترفندهایی برای لاغرشدن

  • خیلی چیزها از رحم مادر شروع می شود: تحقیقات نشان می دهند مادران بارداری که مشکل دیابت دارند یا قند خونشان به هر علت بالاست، فرزندانی به دنیا می آورند که استعداد بیشتری برای چاقی دارند. هر زنی که سابقه قند دارد باید پیش از دوران بارداری تحت مراقبت های پزشکی باشد وگرنه به احتمال زیاد فرزندی به دنیا می آورد که یک عمر باید با معضل اضافه وزن دست به گریبان باشد.

  • ترفندهایی برای لاغرشدن

  • دسر باید حذف شود: بسیاری از مشکلات تغذیه ما در اثر عادت های اشتباه به وجود می آیند. خوردن یک دسر شیرین و خوشمزه از آن اشتباهاتی است که هرگز نباید برای شما به صورت یک عادت درآید. غذایتان را آهسته بخورید تا مغز پیغام سیرشدن بدهد. ژله های خوش رنگ و لعاب و شیرینی و بستنی های خوشمزه به عنوان دسر را برای همیشه از سر سفره غذا جمع کنید، چون اگر برای شما به صورت عادت درآیند ترکشان بسیار دشوار خواهد بود و با روند سریعی شما را دچار اضافه وزن خواهندکرد. اگر احساس می کنید بعد از وعده ناهار به شدت قند خونتان پایین می آید، به خوردن یک دانه خرما یا یک قاشق چایخوری عسل با رعایت فاصله کافی از ناهار اکتفاکنید.

  • مترجم لیلا رعیت

  • در ادامه بخوانید :

    به اندام رویایی خود دست یابید 

    پنج راز تغذیه سالم 

    عادت زنان سالم و خوش اندام

    چطور چربی شکم آب میشود ؟

    چی کارکنم وزنم کم بشه ؟

    سالاد بهترین غذا

    غذاهایی که مغز را ضعیف می کند

    اجازه ندهید دیابت، بدن شما را به مربا تبدیل کند

    رازهایی که زنان هوشمند باید بدانند 

    راز سلامتی با خوردن صبحانه

    معجون سیر و عسل

    آشنایی با ۱۳ خاصیت کلروفیل




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.