مانند استیوجابز درآمدزایی کنیم | موفقیت| ثروت | روانشناسی موفقیت

مانند استیوجابز درآمدزایی کنیم | موفقیت| ثروت | روانشناسی موفقیت

  مانند استیوجابز درآمدزایی کنیم 

     

مانند استیوجابز درآمدزایی کنیم

محصولات و خدمات خود را با افتخار و حرفه‌ای به مشتریانتان معرفی کنید.

وقتی به دفتر مشاوره رسید، آشفته و پریشان بود. می‌گفت: «برای تبلیغات و معرفی شغلم، صدها میلیون تومان هزینه کردم؛ ولی نتیجه چندان رضایت‌بخش نبود! اعصابم خرد می‌شود وقتی می‌بینم مردم به این بیلبوردهای بزرگ نگاهی نمی‌کنند؛ انگار نه انگار که صدها میلیون تومان پول برای آن‌ها پرداخت شده؛ حتی پیامک‌های تبلیغاتی روی گوشی را نخوانده پاک می‌کنند یا با دریافت اولین پیامک، شماره را مسدود می‌کنند. نمی‌دانم چه کنم!»

من هم نمی‌دانم…

نمی‌دانم فرهنگ مردم ما چه زمانی به سطحی می‌رسد که پیش از بروز بحران یا آغاز فعالیتی جدید «عادت» کنند که مشاوره بگیرند تا هزینه‌های هنگفت ناشی از آسیب‌های مالی، عاطفی، جسمی و مهم تراز همه، از دست دادن عمر خود را متحمل نشوند!

گویی آسیب خوردن، رفتن به دادگاه، ابتلا به بیماری‌های قلبی و سایکوسوماتیک، کلاس و پرستیژی جدید برای این مردم است و ابتلا به بیماری‌های روان‌تنی یعنی حرفه ای بودن!  مانند استیوجابز درآمدزایی کنیم

حالا بفرمایید چه کنم؟

دیگر بیلبوردهای بزرگ و تصاویر فریبنده آن‌ها شگفت‌انگیز نیستند و برای همه ما تکراری شده‌اند؛ گذشت روزگاری که پیامک‌های تبلیغاتی با هیجان خوانده می‌شدند؛ امروزه بهترین روش اطلاع‌رسانی و شناساندن خدمات یا کالاها «اطلاع‌رسانی رو در رو» است.

اطلاع‌رسانی مستقیم؛ مانند استیوجابز درآمدزایی کنیم

اطلاع‌رسانی رو در رو، روش استیو جابز در معرفی محصولاتش بود؛ که امروزه هم می‌تواند مؤثر باشد. برای مثال می‌توان به معرفی آی‌پد با قابلیت پخش کلیپ ویدیویی، در ۱۲ اکتبر ۲۰۰۵، در تئاتر کالیفرنیا اشاره کرد.

مکان تبلیغات: مکانی که محصولات شما در آن تبلیغ می‌شود، به‌خصوص برای اولین بار، بسیار اهمیت دارد.

روش تبلیغات: شیوه انتقال پیام فکری و هیجانی خدمات یا کالای شما به مردم، بیش از عامل مکان ارزشمند است.

از استیوجابز الگوبرداری کنید…

فیلم‌های پرزنت او را تهیه کنید و شاهد شاهکارهایش باشید.

شما هم می‌توانید از او الگوبرداری کنید؛ ولی با خلاقیت خود سبک منحصربه‌فرد خود را اجرا کرده و از این مراحل کمک بگیرید:  مانند استیوجابز درآمدزایی کنیم

پرده الف) هفت صحنه خلق داستانی جذاب برای معرفی برندتان

پرده ب) اجرای شش صحنه تجربه‌های عملی بصری و بسیار هیجان‌انگیز

پرده ج) پنج صحنه زبان بدن، ارائه شفاهی، طبیعی و محاوره‌ای

هفت صحنه پرده اول

این پرده، اعتمادبه‌نفس بالا و قدرت متقاعد کردن بیشتری به شما می‌دهد.

صحنه اول) به‌صورت آنالوگ طرح‌ریزی کنید. قبل از بازکردن نرم‌افزار سخنرانی با تصویرسازی، مخاطبان خود را آماده کنید. طرح یک داستان و آفرینش آن متناسب با وضعیت حاضران مؤثر است.

صحنه دوم) به مهم‌ترین پرسش مخاطبان خود پاسخ دهید. از مخاطبان خود اطلاعاتی بسیار مهم به‌دست بیاورید تا بتوانید بفهمید که آنان وقتی از خودشان می‌پرسند: «چرا من باید به این خدمات یا کالا علاقه‌مند شوم؟» بدانید که تک‌تک جواب‌هایتان برای کدام سؤال آن‌ها مناسب است.

صحنه سوم) حسی پرشور از هدف به‌وجود آورید. شور و حرارت شما باید ناشی از علاقه شما به محصولات یا خدمات‌تان باشد (و نه اول از همه به‌خاطر پول) تا قدرت کاریزمای قابل توجهی به‌دست آورید.

صحنه چهارم) عناوین‌تان شبیه قالب توییتر باشد. ۱۴۰ کاراکتر برای معرفی خدمات یا کالای شما کافی است تا بتوانید آن‌ها را به‌راحتی متقاعد کنید.

صحنه پنجم) نقشه راهی ترسیم کنید. یکی از نیرومندترین اصول ترغیب، قانون سه‌تایی است.

از آن استفاده کنید.

مانند استیوجابز درآمدزایی کنیم

صحنه ششم) شخصیت مخالف را معرفی کنید. دشمنی مشترک بین خودتان و مشتریان ایجاد کنید تا همه باهم متحدانه در برابرش مقاومت کنید.

صحنه هفتم) قهرمان فاتح را آشکار سازید: حضار طرفدار قهرمان می‌شوند. قهرمان شیوه بهتری از انجام یک کار را ارائه می‌دهد، وضع موجود را به چالش می‌کشد و به مردم انگیزه می‌دهد تا نوآوری را بپذیرند.

کاری که می‌توانید در هر صحنه از اجرای پرده الف انجام دهید.

صحنه اول) به‌صورت آنالوگ طرح‌ریزی کنید. طرح یک داستان و آفرینش آن، شامل «عنوان، اظهار علاقه،‌ سه پیام کلیدی، تشبیهات و قیاس‌ها، نمایش‌ها، شرکا، کلیپ‌های ویدئویی، تخته پایه‌دار، اسباب مناسب و توضیح تصاویر» است.

  1. عنوان: ایده بزرگ شما چیست که انتظار دارید مخاطبان شما آن را بادقت گوش دهند؟

ایده‌تان باید حداکثر ۱۴۰ کاراکتر باشد، به یادماندنی باشد، ساختارش اینگونه باشد: فاعل+ مفعول + فعل. برای مثال: امروز اپل، گوشی همراه را بار دیگر اختراع کرد!

توجه حضار به عناوین جلب می‌شود و دلیلی برای گوش کردن پیدا می‌کنند.

  1. اظهار علاقه: با سؤال زیر اشتیاقی فراوان ایجاد کنید: من به‌راستی با دیدن این (خدمات / دوره / محصول / ویژگی / شرکت…) به وجد آمدم، زیرا …؛ احساسات حقیقی و زنده هیجان‌انگیز مثبت‌تان را به اشتراک بگذارید.

  2. سه پیام کلیدی: سه پیامی را که بدون نگاه کردن به یادداشت‌هایتان برای مخاطبان جذاب است، آماده کنید. بدون نگاه کردن؛ چون مخاطبان شما هم باید به همین راحتی آن‌ها را به یاد بیاورند. هر نکته کلیدی باید به‌راحتی در ذهن مخاطبان شما قرار گیرد. برای هریک از آن‌ها یک پشتیبان قرار دهید.

  3. تشبیهات و قیاس‌ها:

  • تشبیهات: پیام‌های کلیدی و نکات حمایت‌کننده خود را خلق کنید و به‌دنبال ابزار سخنرانی بگردید تا محتویات شما را لذت‌بخش‌تر کند. برای مثال: رایانه مانند دوچرخه‌ای برای ذهن است.

  • قیاس‌ها: معانی را برای ما بازتر می‌کند و برخی شباهت‌ها را برجسته‌تر می‌کند. ریزپردازنده همان کاری را برای رایانه می‌کند که مغز برای انسان می‌کند. در سخنرانی‌ها، از وب‌سایت‌ها و مسائل بازاریابی آن استفاده کنید.

  1. نمایش‌ها: کارمندان، شرکا و محصولات را به اشتراک بگیرید و آن‌ها را درگیر ماجرا کنید. مهم‌ترین ویژگی که انتظار دارید مطبوعات بزرگنمایی کنند، خودتان به آن‌ها نشان دهید. کار کردن راحت و لذتبخش را خودتان برای مشتریان به اشتراک بگذارید. فرار از جهنم عذاب‌ها و رسیدن به بهشت آرزوها را خودتان به‌صورت عملی به آن‌ها نشان دهید. امکان لمس و تجربه کردن را به مخاطبان دهید.

  2. شرکا: صحنه را با افرادی به اشتراک بگذارید که در موفقیت‌های شرکت‌تان سهیم باشند. برای مثال خواننده‌ای محبوب را نشان دهید که از این خدمات شما بهره می‌برد.

  3. گواه مشتری و تأییدیه‌ها: گواهی مشتری یا تأیید‌نامه‌های شخصیت‌ها و سازمان‌های مورد اعتماد مردم، در جذب مشتریان و فروش بیشتر تأثیر بسزایی دارد.

  4. کلیپ‌های ویدئویی: فیلم‌های ضبط‌شده از افراد قبلی، حضور زنده در وب‌کم و از همه مهم‌تر حضور فعالانه فرد در سمینار معرفی، بسیار کمک‌کننده است. در «انتقال دادن حس اعتماد به افراد جدید» کار آزمایشی و اولیه خودتان را بر افرادی انجام دهید که پیش از این از شما خدمات گرفته‌اند و برای رشد و پیشرفت شما حاضر به حمایت اولیه‌تان هستند.

نقد و بررسی سازمان‌های معتبر و افراد خارج از سازمان خود را که برای مردم قابل اعتماد هستند، در معرض دید مشتریان قرار دهید. ببینید خریداران محصولات یا خدمات شما براساس چه معیارهایی احساس خوشایندتری را تجربه می‌کنند.

  1. تخته پایه‌دار، ابزار مناسب و توضیح تصاویر: تمرین‌هایی ارائه دهید تا مردم با ابزاری مطالب شما را لمس کنند. آیا داستان شما ارزش شنیدن دارد؟ با پنج حس آن‌ها تجربه‌ای هیجان انگیز به‌وجود می‌آورید؟ شما اصل کار هستید و لوازم، فرع ماجرا هستند.

نویسنده: مهندس منصور همایونی‌نژاد   

در ادامه بخوانید

چگونه آسان و سریع به آرزوهای خود دست یابيد؟هدف‌گذاری سریع چیست ؟




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.