مهمترین مواد غذایی انرژی زا  , موز , چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم , چای سبز , آووکادو , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  عدس , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : توت فرنگی , تغذیه طبیعی , خانواده روانشناسی خانواده , تغذیه سالم ,

مهمترین مواد غذایی انرژی زا  | چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم

مهمترین مواد غذایی انرژی زا 

 

چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم ؟ 

مهمترین مواد غذایی انرژی زا  , موز , چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم , چای سبز , آووکادو , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  عدس , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : توت فرنگی , تغذیه طبیعی , خانواده روانشناسی خانواده , تغذیه سالم ,

  1. مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : توت فرنگی
    توت فرنگی یک منبع بسیار خوب از انرژی است. توت فرنگی برای شما کربوهیدرات ها ، فیبر و قند را فراهم می‌ کند که باعث بالا رفتن سطح انرژی می شود. یک فنجان توت فرنگی ۱۲ گرم کربوهیدرات ٫ ۳ گرم فیبرو ۷ گرم قند در خود دارد. همچنین این مقدار از توت فرنگی ۱۴۹ درصد از نیاز شما به ویتامین سی را فراهم می‌ کند.

    توت فرنگی علاوه بر اینکه باعث التهابات در بدن مبارزه می کند منجر به کاهش خستگی و افزایش انرژی می‌ شود.

    مهمترین مواد غذایی انرژی زا  , موز , چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم , چای سبز , آووکادو , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  عدس , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : توت فرنگی , تغذیه طبیعی , خانواده روانشناسی خانواده , تغذیه سالم ,

2. مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : شکلات تلخ
نسبت به شکلات های شیرین مقدار کاکائو بالاتری دارد. مشخص شده است که آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو فواید بسیار زیادی دارد که از جمله ی آنها می توان به افزایش گردش خون در سراسر بدن اشاره کرد.

این اثر به رساندن اکسیژن مورد نیاز مغز و عضلات کمک کرده که باعث بهبود عملکرد می‌ شود. این مورد به خصوص در هنگام ورزش کردن بسیار سودمند است.

علاوه بر این افزایش جریان خون ایجاد شده به خاطر آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو به کاهش خستگی ذهنی و بهبود خلق و خو کمک می کند.

همچنین شکلات تلخ حاوی ترکیبات تحریک کننده مانند تئوبرومین و کافئین می باشد که باعث بالا رفتن انرژی و بهبود خلق و خو می شوند.

مهمترین مواد غذایی انرژی زا  , موز , چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم , چای سبز , آووکادو , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  عدس , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : توت فرنگی , تغذیه طبیعی , خانواده روانشناسی خانواده , تغذیه سالم ,

3.مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : ماست
ماست یک میان وعده فوق العاده می باشد که باعث تامین انرژی شما می شود. کربوهیدرات موجود در ماست بیشتر در فرم قندهای ساده مانند لاکتوز و گالاکتوز است. این قندها به هنگام شکسته شدند انرژی قابل استفاده را برای شما فراهم می‌ کنند.

علاوه بر این ماست حاوی پروتئین می ‌باشد که باعث آهسته شدن جذب کربوهیدرات ها شده بنابراین قند این ماده غذایی به آهستگی وارد جریان خون می‌ شود.

همچنین ماست حاوی مقدار فوق العاده از ویتامین های ب ۱۲ و به ۲ می باشد که در عملکردهای سلولی دخیل هستند.

4.مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : سیب زمینی
جدای از اینکه سیب زمینی یک ماده غذایی خوشمزه می باشد ، یک منبع مغزی از انرژی است. یک سیب زمینی متوسط حاوی ۲۳ گرم کربوهیدرات ، ۳.۸ گرم فیبر ، ۲۸ درصد از نیاز روزانه شما به منگنز و مقدار قابل ملاحظه ۴۳۸ درصد از مقدار توصیه شده برای مصرف روزانه ویتامین آ می باشد.

فیبر و کربوهیدرات های پیچیده موجود در سیب زمینی باعث می شود که بدن شما گوارش این ماده را به آهستگی انجام داده که باعث می شود انرژی پایداری برای شما فراهم گردد.
همچنین سیب زمینی یک منبع فوق العاده از منگنز بوده که به شکستن مواد مغذی برای تولید انرژی کمک می‌ کند.

مهمترین مواد غذایی انرژی زا  , موز , چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم , چای سبز , آووکادو , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  عدس , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : توت فرنگی , تغذیه طبیعی , خانواده روانشناسی خانواده , تغذیه سالم ,

5. سیب
سیب یکی از محبوب ترین میوه ها در سراسر جهان می باشد که همچنین منبع بسیار خوبی از کربوهیدرات ها و فیبر است. یک سیب متوسط حاوی ۲۵ گرم کربوهیدرات ، ۱۹ گرم قند و بیشتر از ۴ گرم فیبر است.

به خاطر فیبر و قند طبیعی موجود در سیب ، این میوه آهسته و پایدار انرژی شما را افزایش می دهد.

همچنین سیب حاوی مقدار بالایی از آنتی اکسیدان ها می باشد. تحقیقات نشان می دهند آنتی اکسیدان ها به کاهش سرعت گوارش کربوهیدرات ها کمک می‌ کند و باعث می شود که برای مدت طولانی تری انرژی شما بالا باقی بماند.

در آخر توصیه می‌ شود که سیب را به صورت کامل مصرف کنید. آب سیب و سیب پوست گرفته شده فیبر خود را از دست می دهند و گوارش آنها سریع تر می باشد.

مهمترین مواد غذایی انرژی زا

مهمترین مواد غذایی انرژی زا  , موز , چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم , چای سبز , آووکادو , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  عدس , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : توت فرنگی , تغذیه طبیعی , خانواده روانشناسی خانواده , تغذیه سالم ,

6.تخم مرغ
نه تنها تخم مرغ به طور فوق‌ العاده ای سیرکننده می باشد بلکه انرژی روزانه شما را هم فراهم می‌ کند. تخم مرغ حاوی پروتئین می باشد که یک منبع انرژی پایدار را در خدمت شما قرار می‌ دهد زیرا که به سرعت قند خون انسان را به هنگام گوارش بالا نمی‌ برد.

علاوه بر این آمینو اسید لوسین به مقدار فراوانی در تخم مرغ وجود دارد که به عنوان محرک تولید انرژی به چنین روش شناخته می شود.

علاوه بر این تخم مرغ غنی از ویتامین های گروه ب می باشد. این ویتامین ها به بهبود عملکرد آنزیم ها در فرایند شکستن مواد غذایی برای تولید انرژی کمک می‌ کنند.

مهمترین مواد غذایی انرژی زا  , موز , چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم , چای سبز , آووکادو , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  عدس , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : توت فرنگی , تغذیه طبیعی , خانواده روانشناسی خانواده , تغذیه سالم ,

Coffee

7.قهوه
چای قهوه اولین چیزی باشد که برای بالا بردن انرژی به ذهن شما خطور کند. این نوشیدنی غنی از کافئین می باشد. این ترکیب به سرعت از جریان خون عبور کرده و به مغز رسیده و باعث فعالیت آدنوزین می‌ شود.

در نتیجه تولید اپی نفرین افزایش پیدا خواهد کرد. این هورمون بدن و مغز را تحریک می کند.

اگر چه در هر فنجان قهوه تنها دو کالری وجود دارد اما اثرات محرک آن در بدن باعث می شود که شما هوشیار و متمرکزتر شوید

مهمترین مواد غذایی انرژی زا

8.آب
آب برای ادامه حیات ضروری است. ۶۰ درصد از وزن بدن شما را آب تشکیل داده و در چندین عملکرد سلولی از جمله تولید انرژی دخالت دارد.

نوشیدن آب به مقدار کافی منجر به دی هیدراته شدن بدن می گردد و باعث آهسته شدن عملکردهای بدن و همچینین ایجاد احساس خستگی می‌ شود.

نوشیدن آب باعث بالا رفتن انرژی و مبارزه با احساس خستگی می شود.

شما می‌ توانید با نوشیدن آب حتی در صورتی که تشنه هم نیستید از دی هیدراته شدن شدن جلوگیری کنید. در تلاش باشید تا در طول روز به صورت مرتب آب بنوشید.

مهمترین مواد غذایی انرژی زا  , موز , چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم , چای سبز , آووکادو , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  عدس , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : توت فرنگی , تغذیه طبیعی , خانواده روانشناسی خانواده , تغذیه سالم ,

Salmon fish

9. ماهی های روغنی
ماهی های روغنی مانند ماهی سالمون منبع خوبی از پروتئین ، اسیدهای چرب و ویتامین‌ های گروه ب می‌ باشد که انتخاب بسیار خوبی برای اضافه کردن به رژیم هستند. مصرف ماهی سالمون باعث می‌ شود تا نیاز روزانه شما به اسید چرب امگا ۳ و ویتامین ب ۱۲ تامین شود.

مشخص شده است که اسید چرب امگا ۳ به کاهش التهاب در بدن کمک کرده که این مورد یکی از عوامل ایجاد خستگی است.

در حقیقت برخی مطالعات مشخص کردند که مصرف مکمل امگا ۳ باعث کاهش خستگی به خصوص در بیماران مبتلا به سرطان و افرادی می شود که در حال ریکاوری از سرطان هستند.

علاوه بر این ویتامین ب ۱۲ به همراه فولیک اسید به تولید گلبول های قرمز خون و عملکرد بهتر آهن در بدن کمک می کند. سطح بهینه گلبول های قرمز خون و آهن موجود در خون به کاهش خستگی و افزایش انرژی کمک می کند.

مهمترین مواد غذایی انرژی زا  , موز , چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم , چای سبز , آووکادو , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  عدس , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : توت فرنگی , تغذیه طبیعی , خانواده روانشناسی خانواده , تغذیه سالم ,

Oat

10.مهمترین مواد غذایی انرژی زا  جو دوسر
جو دو سر یکی از غلات کامل می باشد که برای شما انرژی پایداری فراهم می کند. این ماده غذایی حاوی بتا گلوکان فیبر محلول می باشد که به هنگام ترکیب با آب فرم ژل مانند به خود می گیرد. با وجود این ژل در دستگاه گوارش باعث به تاخیر انداختن خالی شدن معده و جذب گلوکز در خون می‌ شود.

علاوه بر این جو دو سر غنی از ویتامین‌ ها و موادمعدنی می‌ باشد که به فرآیند تولید انرژی کمک می کنند. از جمله این مواد مغذی می‌ توان به ویتامین های گروه ب ، آهن و منیزیوم اشاره کرد.

مهمترین مواد غذایی انرژی زا  , موز , چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم , چای سبز , آووکادو , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  عدس , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : توت فرنگی , تغذیه طبیعی , خانواده روانشناسی خانواده , تغذیه سالم ,

Lentils

11.مهمترین مواد غذایی انرژی زا  عدس
جدای از اینکه عدس یک منبع پروتئینی ارزانی باشد می‌ توان گفت که این ماده غذایی یک منبع بسیار خوب از مواد مغذی بوده و به بالا بردن انرژی کمک می‌ کند. عدس از حبوبات می‌ باشد که غنی از کربوهیدرات و فیبر است. یک فنجان عدس پخته شده ۴۰ گرم کربوهیدرات و ۱۶ گرم فیبر برای شما به همراه دارد.

فیبر موجود در عدس باعث آهسته شدن سرعت تخلیه معده و کنترل افزایش قند در خون می شود. بنابراین نه تنها شما برای مدت طولانی‌ تری احساس سیری می‌ کنید بلکه سطح انرژی شما پایدار باقی می ماند.

علاوه بر این عدد به وسیله پر کردن ذخایر اسید فولیک ، منگنز ، روی و آهن باعث افزایش انرژی شما می‌ شود.

12.آجیل ها
آجیل‌ ها یک میان وعده فوق العاده هستند که حاوی مواد مغذی برای بالابردن انرژی می‌ باشند. اغلب آجیل‌ ها مانند بادام ، گردو و پسته حاوی کالری بالا و مقدار بسیار زیادی از پروتئین ها ، کربوهیدرات ها و چربی‌ های سالم هستند. این مواد مغذی به آهستگی باعث افزایش انرژی شما در طول روز می شوند.

همچنین آجیل ها امگا ۳ و امگا ۶ و همچنین آنتی اکسیدان ها را در خود دارد که باعث افزایش سطح انرژی شده و به محافظت از شما در برابر التهابات کمک می‌ کند.

علاوه بر این آجیل ها مقدار متعادلی از کربوهیدرات ها و فیبر را برای داشتن انرژی پایدار در خود دارند

13.پرتقال
پرتقال به خاطر دارا بودن ویتامین سی شناخته می‌ شود. یک پرتقال برای شما بیشتر از ۱۰۰ درصد نیاز تان به ویتامین سی را فراهم می کند.

علاوه بر این پرتقال حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی می باشد که به محافظت در برابر اکسیداتیو استرس کمک می‌ کند.

تحقیقات نشان می دهند که اکسیداتیو استرس باعث بالارفتن احساس خستگی می شود. بنابراین ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در پرتقال به کاهش خستگی کمک می کنند.

14. مهمترین مواد غذایی انرژی زا

مهمترین مواد غذایی انرژی زا  , موز , چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم , چای سبز , آووکادو , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  عدس , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : توت فرنگی , تغذیه طبیعی , خانواده روانشناسی خانواده , تغذیه سالم ,

banana

موزیک یکی از بهترین مواد خوراکی برای انرژی گرفتن می باشد. این میوه یک منبع فوق العاده از کربوهیدرات ها ، پتاسیم و ویتامین ب ۶ می‌ باشد که تمامی این ها باعث بالا رفتن سطح انرژی بدن شما می شوند.

یک مطالعه نشان داد که خوردن موز قبل از دوچرخه سواری ۷۵ کیلومتری تریال همانند مصرف نوشیدنی کربوهیدرات باعث بهبود عملکرد در ورزشکاران می‌ شود.

مهمترین مواد غذایی انرژی زا  , موز , چی بخورم در طول روز انرژی داشته باشم , چای سبز , آووکادو , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  عدس , مهمترین مواد غذایی انرژی زا  : توت فرنگی , تغذیه طبیعی , خانواده روانشناسی خانواده , تغذیه سالم ,

Green tea

15.چای سبز
چای سبز به خاطر فواید فوق العاده ای که دارد بسیار شناخته شده است. این نوشیدنی تراکم بالایی از آنتی اکسیدان های قدرتمند را دارد که به پیشگیری از اکسیداتیو استرس و التهاب کمک می‌ کند.

چای سبز مانند قهوه حاوی کافئین می باشد که باعث افزایش سطح انرژی می شود. با این وجود چای سبز حاوی ترکیبی به نام ال تینین می باشد.

ال تینین این اثرات کافئین مانند اضطراب و دلهره را متعادل کرده و باعث بالا رفتن انرژی می شود. مطالعات نشان می‌ دهند که ترکیب کافئین و ال تینین موجود در چای سبز باعث افزایش هوشیاری و تمرکز ذهن می شود.

همچنین چای سبز انرژی شما را ی فعالیت‌های فیزیکی بالا می‌ برد زیرا که به وسیله شکستن بیشتر چربی و افزایش هورمون نوراپی نفرین خستگی را کاهش می دهد.

Avocado

16 مهمترین مواد غذایی انرژی زا  آووکادو
به خاطر فواید قابل ملاحظه ای که آووکادو برای سلامتی دارد به عنوان یک سوپر غذا در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال این ماده غذایی سرشار از چربی ها و فیبر می‌ باشد. چیزی حدود ۸۴ درصد چربی های سالم موجود در آووکادو از چربی‌ های دارای حلقه اشباع نشده هستند.

تحقیقات نشان می دهند که این چربی های سالم باعث بهینه شدن چربی خون و بالا بردن جذب مواد مغذی می‌ شود. همچنین چربی موجود در آووکادو در بدن ذخیره شده و به عنوان انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این فیبر موجود در آووکادو ۸۰ درصد از کربوهیدرات آن را تشکیل می دهد که به حفظ پایداری انرژی کمک می‌ کند.

همچنین آووکادو منبع خوبی از ویتامین های گروه ب می باشد که برای عملکرد بهینه میتوکندری سلول ها نیازمند است زیرا که انرژی سلول را تولید می کند.

در ادامه بخوانید :

عادت زنان سالم و خوش اندام

چطور چربی شکم آب میشود ؟

چی کارکنم وزنم کم بشه ؟

سالاد بهترین غذا

غذاهایی که مغز را ضعیف می کند

 




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.