ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب , ورزش های درمان افسردگی و اضطراب و یوگا , دویدن  یکی دیگر از ورزش های درمان افسردگی و اضطراب , ورزش های درمان افسردگی و اضطراب پیاده روی , سلامت , یوگا وتاثیر آن در ذهن , ورزش درمانی , کم کردن استرس روزانه با ورزش

ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب | روانشناسی ورزش

ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب

 

 

ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب چه نوع ورزشی هستند ؟

ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب سه نوع هستند :

 

ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب , ورزش های درمان افسردگی و اضطراب و یوگا , دویدن  یکی دیگر از ورزش های درمان افسردگی و اضطراب , ورزش های درمان افسردگی و اضطراب پیاده روی , سلامت , یوگا وتاثیر آن در ذهن , ورزش درمانی , کم کردن استرس روزانه با ورزش

 یکی از ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب پیاده روی در جنگل و طبیعت است 

سعی کنید مسیرهای پیاده روی در جنگل و طبیعت را طی کنید. طبیعت تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد. گذراندن زمان در کنار طبیعت باعث کاهش اضطراب می‌شود و ترشح هورمون آرامش بخش را در بدن افزایش می‌دهد. ضمنا این کار حافظه را نیز بهبود می بخشد.پیاده روی یکی از  ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب است

ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب چند نوع هستند 

 

ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب , ورزش های درمان افسردگی و اضطراب و یوگا , دویدن  یکی دیگر از ورزش های درمان افسردگی و اضطراب , ورزش های درمان افسردگی و اضطراب پیاده روی , سلامت , یوگا وتاثیر آن در ذهن , ورزش درمانی , کم کردن استرس روزانه با ورزش

دویدن  یکی دیگر از ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب است

دویدن برای سلامتی بسیار مناسب است. این ورزش کالری سوزی بالایی دارند و احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. تنها پنج ‌دقیقه دویدن در روز طول عمر را افزایش می‌دهد. دویدن بر روی روحیه نیز تاثیر مثبت دارد.

دویدن تغییراتی در انتقال دهنده‌های عصبی همچون سروتونین و نورپینزین ایجاد می‌کنند که باعث احساس خوب می‌شوند. به نظر می‌رسد که دویدن تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد. دومین ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب دویدن است

بررسی‌ها نشان داده است که ورزش مانند داروهای ضد افسردگی عمل می‌کند و می‌تواند افسردگی های مزمن را با کمک رشد نرون های جدید در مغز کاهش دهد. دویدن خواب شب را راحت‌تر می‌کند و باعث افزایش حافظه و کاهش استرس نیز می‌شود.

 در حقیقت ورزش نقش اساسی در مقابله با انرژی و اضطراب ایفا می‌کند. ورزش‌های خاصی وجود دارند که بیشتر بر روی سلامت ذهن تاثیر می‌گذارند و می‌توانند افسردگی را دور کنند.

جسم و ذهن با یکدیگر در ارتباط هستند. هنگامی که شخص ورزش می‌کند و از بدن خود مراقبت می‌کند در واقع بر روی ذهن خود نیز کار کرده است. البته تمام کسانی که مشکلات وخیم ذهنی دارند باید برای درمان با پزشک خود مشورت کنند.

ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب , ورزش های درمان افسردگی و اضطراب و یوگا , دویدن  یکی دیگر از

ورزش‌های درمان افسردگی و اضطراب و یوگا:

بررسی‌های انجام شده در سال 2007 نشان داده است که انجام ورزش یوگا، عصبانیت، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد. بنابراین یوگا برای بیماران مبتلا به افسردگی تجویز می‌شود و یکی از ورزش های درمان افسردگی و اضطراب است

در سال 2012 گروهی از محققان تاثیر یوگا بر استرس را بررسی کردند. آنها دریافتند که این ورزش تاثیر زیادی بر کاهش نشانه های افسردگی و استرس دارد.

یکی از ویژگی‌های خوب یوگا این است که این ورزش بر پایه حرکات کششی و قدرتی است و بر تنفس تمرکز دارد. بنابراین باعث آرامش فرد می‌شود.

هنگامی که فرد تنفس عمیق انجام می‌دهد احتمال اضطراب و استرس کاهش می یابد.

در ادامه بخوانید :

ورزش درمانی




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.