235
کد: 1529
چهارشنبه, 17 دی 99

ورزش و خواب کافی




‌اخیرا مطالعه ای ثابت کرده است کهخوابیدن و ورزش کردن در کارمندان باعث می شود که ناکامی ها و سرخوردگی های شغلی خود را به خانه نبرند. یک پیاده روی سریع و یا شنا کردن طولانی مدت کمک می کند تا یک روز کاری سخت را کش ندهید و تا خانه با خود حمل نکنید.

محققان اخیرا تعدادی از کارمندان را از جهت الگوی خواب و تعداد قدم های روزانه پیگیری کردند، آنها به این نتیجه رسیدند که کارمندانی که در طول روز به طور متوسط  ۱۰۹۰۰  قدم برمی دارند احتمالا کمتر مشکلات کاری خود را به خانه می برند در مقایسه با کارمندانی که کمتر از ۷۰۰۰ قدم در طول روز برمی دارند.

ورزش و خواب کافی  پژوهش ها ثابت کرده اند که افراد شاغلی که در محل کار بد رفتاری می کنند به احتمال زیاد در خانه نیز رفتارهای مشابهی دارند. همچنین اگر فرد شاغلی از سمت سرپرست خودش تحقیر می شوند به احتمال خیلی بالایی این سرخوردگی خود را با اعضای خانواده جبران می کنند. پژوهش حاضر ثابت کرده است که این اتفاق می افتد چون افراد آنقدر خسته هستند که دیگر نمی توانند رفتارهای خود را مجددا تنظیم کنند.

پژوهش حاضر به این جمع بندی رسیده است که خوابو ورزش هر دو اهرم های قدرتمندی هستند تا جلوی رفتارهای مضر و آسیب رسان را بگیرند. در این پژوهش ۱۱۸ دانشجوی مدیریت که شغلی تمام وقت داشتند را مورد بررسی قرار داد. آنها پرسشنامه ای پاسخ دادند و میزان فعالیت روزانه آنها نیز به مدت یک هفته مشاهده شد.

دکتر تیلور در پژوهش خود به این نتیجه رسیده است که سوزاندن ۵۸۷ کالری اضافه در روز می تواند به کاهش اثرات مضر بدرفتاری کمک کند و شاغلین کمتر این مسائل را به محیط خانه منتقل می کنند. یک مرد آمریکایی برای رسیدن به این میزان باید روزانه ۹۰ دقیقه پیاده روی سریع داشته باشد و یا اینکه ۱ ساعت شنا بکند.

 تاثیر ورزش و خواب کافی

این یافته ها تاکیدی قانع کننده برای پژوهش های قبلی است. به طور مثال انجمن قلب آمریکا و مراکز کنترل بیماری ها؛ توصیه می کنند که افراد روزانه بین ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ قدم بردارند. دکتر معتقد است که این پژوهش یک نگاه جدید و متفاوتی نسبت به خواب کافی و ورزش ارائه می دهد؛ چون معتقد است که ورزش کردن نه تنها برای خود شما مفید است، بلکه سودمندی های نیز برای همسر شما دارد.

۱-  ورزش و خواب کافی  تغذیه ی مناسب باعث سلامت بدن و تقویت توان ذهنی شما می شودآیا می دانستید که برخی غذا ها شما را باهوش تر می کنند؟ بهترین مواد غذایی برای تقویت قوای ذهنی کارآفرین ها عبارت اند از: چغندر، ماهی، توت، پروتئین های گیاهی و گردو. برای تقویت تمرکز، توجه، حافظه و هشیاری می توانید از این مواد غذایی بهره بگیرید.

زمانبندی تغذیه ی شما نیز اهمیتی حیاتی دارد. اجازه ندهید گرسنگی، زمان غذا خوردن شما را تعیین کند. پژوهش ها نشان می دهند بهترین زمان برای خوردن صبحانه بین ساعات ۷ و ۷:۳۰، ناهار بین ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۰۰، و شام بین ۱۸ تا ۱۸:۳۰ است. پایبند ماندن به یک برنامه ی زمانبندی سفت و سخت برای صرف وعده های غذایی، به دلیل ترافیک رفت و آمد و جلسات نامنظم کاری واقع بینانه نیست. با این حال، داشتن ساعاتی نسبی برای صرف غذا، ساختاری برای رژیم غذایی شما فراهم می کند و باعث می شود در تمام طول روز از انرژی لازم برخوردار باشید.

۲- ورزش و خواب کافی   کار کردن با بیخوابی، نتیجه ی معکوس داردیکی از ناسالم ترین عاداتی که حرفه ای های دنیای کسب و کار امروزه دارند رقابتی است که بر سر کم خوابی خود به راه می اندازند. اینکه یک نفر آنقدر عزم و اراده دارد که حاضر است بدن و ذهن خود را در یک ماراتونِ کاری ۴۸ ساعته قرار دهد قابل تقدیر است، اما کار بیش از حد در عین کم خوابی یا بیخوابی، دیوانگی محض است.

کارآفرینان موفقی همچون آریانا هافینگتون و مارک اندریسن استراحت کامل شبانه را در اولویت خود قرار می دهند. کارکنانی که به صورت مداوم تا پاسی از شب به کار ادامه می دهند، دچار فرسودگی خواهند شد. به علاوه، حرفه ای هایی که بیش از اندازه کار می کنند نسبت به دیگر همقطاران خود بهره وری کمتری دارند.

بر اساس یافته های بخش سلامت خواب دانشکده ی پزشکی هاروارد، پیامد های محرومیت از خواب روی سلامتی جسمانی و عملکرد کاری شما فاجعه بار است: «در کوتاه مدت، عدم بهره مندی از خواب کافی می تواند بر قدرت قضاوت، خلق و خو، توانایی یادگیری و حفظ اطلاعات تأثیر بگذارد و احتمال بروز اتفاقات غیرمنتظره و صدمات بسیار جدی را بالا ببرد. محرومیت مزمن از خواب نیز در دراز مدت ممکن است به مشکلات جسمانی متعدد از جمله دیابت، بیماری های قلبی عروقی و حتی مرگ منجر شود».

خیلی مواقع پیش می آید کارمندانی که بدون انرژی لازم و محروم از خواب کافی به کار می پردازند، در تلاش برای انجام کارهای عقب افتاده ی خود ساعت ها به صفحه ی سفید مانیتور زل می زنند؛ پرخاشگری می کنند و از خود رفتارهای ناشایستی بروز می دهند، و یا انجام کارهای مهمی را از قلم می اندازند. در کل خطرات و مضرات کمتر خوابیدن به بهانه ی یکی دو ساعت کار دیگر، بسیار بیشتر از نتایج آن است؛ اگر اساساً نتیجه ی قابل قبولی وجود داشته باشد.

جمله شخصیت های شناخته شده ی دنیای کسب و کار، در مصاحبه ای اذعان داشت: «ورزش مغز را فعال نگه می دارد. من با حفظ آمادگی جسمانی خود، می توانم روزانه دو برابر کار بیشتری انجام دهم».

ورزش روزانه قطعاً یکی از عوامل موفقیت درازمدت است. بیل گیتس و مارک کوبان نیز برای حفظ آمادگی و سلامت بدنی خود ورزش می کنند.

کارآفرینان پر مشغله می توانند از چند راه، آرام آرام به یکبرنامه روتین و ثابت ورزشی دست پیدا کنند. اول از همه به یاد داشته باشید تغییرات کوچک می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. با استفاده از پله به جای آسانسور شروع کنید، در صورت امکان میزی برای ایستاده کار کردن تدارک ببینید، و تا محل کار خود پیاده روی کنید. خیلی زود متوجه خواهید شد همین تغییرات جزئی به کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس و بالا بردن انرژی شما کمک می کنند. چیزی نمی گذرد که نمی توانید جلوی باشگاه رفتن خود را بگیرید. در این مرحله از ورزش کردن لذت خواهید برد.

 
نظر کاربران
انتشار یافته: 0 نظر
در انتظار بررسی:0
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
* نام:
* ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: