عادت های روزانه برای د جلوی کوچک شدن مغز

عادت های روزانه برای د جلوی کوچک شدن مغز

عادت های روزانه برای د جلوی کوچک شدن مغز

عادت های روزانه برای د جلوی کوچک شدن مغز

عادت های روزانه که می توانند جلوی کوچک شدن مغز شما را بگیرند

محققان می گویند : پیاده روی منظم ، مطالعه ، باغبانی ، شنا و رقصیدن ممکن است پیری مغز را کند کرده و از کوچک شدن مغز در بزرگسالان مسن جلوگیری کند.

در این مطالعه از اسکن های تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) برای

اندازه گیری مغز افراد با طیف وسیعی از فعالیت ها استفاده شده است ، از جمله کسانی که نسبت به افرادی که بسیار فعال هستند غیرفعال هستند.

محققان گفتند كه این اسكن نشان داد كه افراد كمتر فعال از حجم مغز كمتری برخوردار هستند.

این نتایج هیجان انگیز است ، زیرا آنها نشان می دهند که افراد ممکن است با فعال تر شدن ، از کوچک شدن مغز و اثر پیری بر مغز جلوگیری کنند.

مطالعات اخیر نشان داده است که با افزایش سن افراد ، فعالیت بدنی ممکن است خطر کاهش شناختی و زوال عقل را کاهش دهد.

مطالعه از اسکن مغز برای اندازه گیری حجم مغز از گروه متنوع افراد استفاده کرد و دریافت که افرادی که در یک سوم سطح برتر فعالیت بدنی قرار داشتند ، دارای حجم مغزی معادل چهار سال جوانتر از افرادیبودند که در سطح فعالیت بدنی در یک سوم پایین قرار داشتند

این مطالعه شامل ۱.۵۵۷ نفر با میانگین سنی ۷۵ سال بود که در تورنتو انجام شد .

هیچ کس دچار زوال عقل نبود ، اما ۲۹۶ نفر دارای اختلال شناختی خفیف و ۲۸٪ دارای ژن APOE بودند که با خطر بیشتری از ابتلا به آلزایمر در ارتباط است.

از شرکت کنندگان امتحانات بدنی ، تست های تفکر و حافظه گرفته شد و در مورد کارهای روزانه و سایر فعالیت های بدنی از آنها سؤال شد.

محققان سپس محاسبه كردند كه هر شخص در آن كارها و فعالیتها چقدر وقت و انرژی صرف كرده است.

محققان افراد را به سه گروه تقسیم کردند: یکم افراد غیرفعال؛ دوم کسانی که هر هفته به معنای کمی فعال بودند و تقریباً دو ساعت و نیم فعالیت بدنی کم فشار + یک ساعت و نیم فعالیت بدنی متوسط ​​و یک ساعت فعالیت بدنی با شدت زیاد داشتند.

و سوم کسانی که هر هفته بیشترین فعالیت را داشتند ، به این معنی که : هفت ساعت فعالیت بدنی کم فشار + چهار ساعت فعالیت بدنی متوسط ​​و دو ساعت فعالیت بدنی با شدت زیاد داشتند.

محققان سپس اسکنهای مغزی MRI را از کلیه شرکت کنندگان بررسی کردند و دریافتند که در مقایسه با افراد گروه غیرفعال ، افرادی که بیشترین فعالیت را داشتند ، از کل حجم مغز بیشتری برخوردار هستند.

نتایج به این شواهد مبنی بر ارتباط بیشتر فعالیت بدنی با حجم بیشتر مغز در افراد مسن اضافه می کند.

این همچنین بر اساس شواهدی بنا شده است که حرکت بیشتر بدن شما در طول زندگی ممکن است در برابر از دست دادن حجم مغز از شما محافظت کند.

بخوانید : آلزایمر کاذب چیست ؟




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.