بارداری در فصل تابستان | در تابستان باردار شوم یا زمستان؟ | بارداری و زایمان

بارداری در فصل تابستان | تابستان باردار شوم یا زمستان | بارداری و زایمان

بارداری در فصل تابستان

بارداری در فصل تابستان

بارداری در فصل تابستان | در تابستان باردار شوم یا زمستان؟ | بارداری و زایمان

بارداری در فصل تابستان

فصل تابستان برای بارداری خوب است ؟

در تابستان باردار شوم یا زمستان؟

برای بارداری و بچه دار شدن مهم است در چه ماهی یا فصلی باردار شد ؟

بهترین فصل برای باردار شدن چه فصلی است ؟

در چه فصلی احتمال پسر دار شدن یا دختر دار شدن وجود دارد ؟

اینها سوالاتی است که ممکن است به ذهن تمام زنانی که تصمیم به بارداری دارند برسد 

با سایت روانشناسی خانواده بخش بارداری و زایمان همراه باشید تا به این سوالات پاسخ داده شود 

بارداری در فصل تابستان

روز‌های گرم و طولانی تابستان ممکن است برای شما خوشایند نباشد، اما اگر در حال اقدام برای بارداری هستید، خوب است بدانید که پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که فصل تابستان برای بارداری بسیار مناسب است.

نتایج این پژوهش که در یک نشست اروپایی در حوزه باروری ارائه شده است، نشان می‌دهد زنان تحت درمان‌های ناباروری که در معرض نور خورشید، درجه حرارت بالاتر و بارندگی کمتر در ماه پیش از آی وی اف (لقاح خارج از رحمی) بوده اند، میزان باروری در آن‌ها بیش از ۳۰% افزایش یافته است.

پژوهشگران ميگويند فصل تابستان بهترین فصل براي باردار شدن است.

این مسئله نه تنها روی خلق و خوی نوزاد در آينده بلکه روی سلامت عمومی وی خصوصاً اگر دختر باشد اثر مثبت خواهد داشت.
زمان بارداری فوق العاده مهم است و اگر این دوره زمانی با فصل زمستان تداخل یابد که در آن اکسیژن، انرژی خورشید، درصد ویتامین E و K کاهش یافته و ميزان افسردگی مادر، خستگی روانی و همچنین وارونگی هوا افزایش می یابد، در مقایسه با فصل تابستان و وفور این ویتامینها و میوه و شیر تازه، امکان بروز چنين مشکلاتی در جنین به شدت کاهش می یابد.

مزیت های باردار شدن در فصل تابستان

– فصل تابستان فصل خوبی براي قدم زدن و شنا کردن است

قدم زدن و شنا کردن فعالیت های خوبی براي زنان در زمان حاملگی هستند.

هر دو، جز ورزش های سبک اند و براي عملکرد بهتر قلب موثر هستند. بعلاوه بهانه ای در اختیارمان می گذارند تا براي تنفس هوای تازه از منزل بیرون بزنیم.

بارداری در فصل تابستان | در تابستان باردار شوم یا زمستان؟ | بارداری و زایمان

بارداری در فصل تابستان

– نقش کلیدی ویتامین D

پژوهشگران دانشگاه گنت در بلژیک بیش از ۱۱۰۰۰ بیمار را در طول شش سال مورد مطالعه قرار دادند و به این نتيجه رسیدند وضعیت آب و هوایی یک ماه پیش از IVF بر موفقیت آمیز بودن آن مؤثر است. دکتر فرانک واندکرخو، پرفسور و متخصص ناباروری در بیمارستان دانشگاه گنت، ميگويد حتی پیش از لقاح، قرار گرفتن در معرض نور افتاب بیش تر، سبب افزایش احتمال بارداری ميشود . وی ميگويد :” احتمالا نور افتاب تأثیر مثبتی بر کیفیت تخمک های نابالغ در هفته های قبل از تخمک گذاری دارد.”

دکتر واندکرخو استدلال ميکند که افزایش نور خورشید ميزان ویتامین D را افزایش داده و سطح هورمون ملاتونین را تحت‌تأثیر قرار ميدهد ، که هر دو آن ها در تنظیم گردش توليدمثل زنان نقش دارند. وی ميگويد :” این هورمون ها تحت‌تأثیر نور خورشید به اندازه بیشتری تولید میشوند . به همین علت است که ما احتمال می دهیم رابطه ای در این میان برقرار باشد.”

– بلوغ دیرتر

دختران متولد فصل تابستان دیرتر از ديگر بچه ها به بلوغ می رسند و این علامت سلامت بهتر آن ها در بزرگ سالی است.

بیشتر پسرها متولد تابستان و اغلب دخترها متولد زمستانند زیرا جنین پسر حساس تر از جنین دختر بوده و به دلیل وجود باکتری ها و ویروس های عفونی در فصل زمستان نمی تواند زنده بماند.

بخوانید: خرافه های دوران بارداری

– مرگ دیرتر

در تحقیقاتی که سال پیش در همین روابط انجام شد پژوهشگران ۱۶۸۸ بیماري مرتبط با ماه تولد را شناسایی کردند. متولدین ماه می بر این اساس در مقایسه با دیگر متولدین ماه های ديگر کم تر در معرض مرگ های زود هنگام شناسایی شدند.

با حاملگی در فصل تابستان، با میوه و سبزیجات بیشتری تقویت می شوید

همه ما واقف به فواید میوه و سبزیجات براي مادر و کودک هستیم. تغذیه مناسب در این فصل مهم است  این محصولات مملو از ویتامین ها و موادمغذی دیگری مانند کربوهیدرات موثر و انرژی‌زا هستند. پس براي حاملگی سلامت و داشتن کودکی سالم و سلامت، مصرف شان اهمیت به سزایی دارد.

حاملگی در فصل تابستان میل زنان به ماده های خوراکي خنک تر و سالم تر را بیش تر ميکند :چیزهایی مانند میوه و سبزیجات و در کنارشان موادی خوراکي ای مانند ماهی سالمون، گوشت یا مرغ.

می توانید در همان ابتدای زمان حاملگی، سبزیجات مختلف را بپزید، در فریزر بگذارید و بعدها از آن ها استفاده کنید.

تحرک اسپرم بیش تر

این مطالعه بطور خاص به ميزان« حاملگی از راه IVF» پرداخته است و هیچ داده ای مبتنی بر این که احتمال« حاملگی طبيعي» در فصل فصل تابستان بیش تر است وجود ندارد. اما مطالعه جدید دیگری هم نشان داده است که ميزان تحرک اسپرم مردان در ماه های فصل تابستان دو برابر بیش تر از ديگر زمان هاست!

حاملگی در فصل تابستان از بابت انتخاب لباس، بهتر و قابل تحمل تر است

طی سال های گذشته، لباس‌های زمان حاملگی تغييرات زيادي نموده اند . طراح های بسياري از سراسر دنیا براي تهیۀ لباس‌های راحت تر براي زنان حامله دست بکار شده اند. در واقع ، حاملگی در فصل تابستان از بابت انتخاب های زنان از بین این لباس ها هم بهتر از فصل های ديگر است. در واقع به پوشیدن کاپشن و لباس‌های حجیم و سنگین ديگر نیازی نیست و بار اضافی به دوش مادر بچه نمی افتد.

حاملگی در فصل تابستان استفاده آب و نوشیدنی را ساده تر و دلچسب تر ميکند

رسيدن آب کافی به بدن براي زنده ماندن و سلامت مان حیاتی است. در زمان حاملگی این مسأله اهمیت دوچندانی پیدا ميکند ، به خصوص در فصل گرم تابستان. علت دیگری که حاملگی در فصل تابستان را به بهترین مورد تبدیل ميکند ، عطش بیش تر براي آب و مایعات است. علاوه بر استفاده آب معمولی میتوانید به سراغ نوشیدنی های طبيعي موردعلاقه تان بروید و به این صورت، منبع دلچسب دیگری براي مواد مقوی و ویتامین های مختلف پیدا کنید.

فصل تابستان، فرصتی براي تفریح و سرگرمی و گذران اوقات فراغت در تعطیلات

حاملگی در فصل تابستان میتواند این مهلت را در اختیار مادر قرار بدهد که در آرامش و فراغ ِبال و به دور از گرفتاری های کاری، خود را با وضعیت تازه وفق بدهد. این مسئله در ابتدای زمان حاملگی مهم تر جلوه ميکند :زمانیکه علامت های اولیۀ درد و فشار بروز پیدا ميکنند و اینها براي مادر کاملاً نااشنا هستند و فعالیت هایش را محدود ميکنند .

ولی خوب بودن حاملگی در فصل تابستان از این لحاظ علت دیگری هم دارد. این فصل میتواند مهلت مناسبی براي سفر در اختیار شما بگذارد. قبل از آنکه مسوولیت سنگین بزرگ کردن کودک را به عهده بگیرید، براي بار آخر در کنار همسرتان خوش بگذرانید و با روحیه ای خوب به استقبال آينده بروید.

مراقبت‌های بارداری در فصل تابستان چیست؟

تابستان فصلی پر از تفریح و هیجان برای بسیاری از مردم است. روز‌های آفتابی، تفریحات ساحلی، شنا، استخر، نوشیدنی‌های خنک، همه و همه از جاذبه‌های فصل تابستان است.
اما برای گروهی از مردم ممکن است تابستان نه تنها جاذبه‌ای نداشته باشد، بلکه موجب آزار آن‌ها نیز شود.
فصل گرما در پیش است. اگر باردارید و در انتظار به دنیا آمدن فرزند خود هستید، بهتر است بدانید فصل تابستان برای بارداری فصلی چالش برانگیز است.
مشکل تنها افزایش دمای هوا نیست، بلکه زنان باردار از درون نیز داغ می‌شوند: در سه ماهه اول بارداری، هورمون پروژسترون دمای بدن را افزایش می‌دهد. گرمای بیش از حد زنان باردار موجب کم آبی بدن (Dehydration) می‌شود. هنگامی که گرما و رطوبت هوا، با نوسانات هورمونی و تغییرات خلق و خو همراه باشد، تابستان برای زنان باردار به معضل بزرگی تبدیل می‌شود.
خبر خوب این است که با در نظر گرفتن نکات مراقبتی می‌توانید از فصل تابستان برای بارداری لذت بیشتری ببرید.

بخوانید : مراقبت های اولیه بارداری

بارداری در فصل تابستان | در تابستان باردار شوم یا زمستان؟ | بارداری و زایمان

بارداری در فصل تابستان

نکات مراقبتی برای مادران باردار در تابستان

از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید.
فعالیت‌های خارج از خانه را اوایل صبح یا پس از غروب خورشید انجام دهید.
هیدراته بمانید.
آب مورد نیاز زنان باردار در روز هشت تا ۱۰ لیوان است. اگر فعالیت وزرشی دارید، نیاز به آب بیشتری دارید. اگر می‌خواهید زمان زیادی را خارج از منزل بگذرانید مایعات الکترولیتی با قند پایین، به همراه داشته باشید.
لباس خنک و مناسب بپوشید.
لباس‌های آزاد، خنک و نخی بپوشید. استفاده از کلاه آفتابگیر را فراموش نکنید.
اسپری آب به همراه داشته باشید.
یک بطری کوچک اسپری آب همیشه به همراه داشته باشید تا هر وقت احساس گرما کردید، با پاشیدن آب، صورت و بدن خود را خنک نگاه دارید.
فعالیت ورزشی مناسب را انتخاب کنید.
شنا یک راه حل فوق العاده برای ورزش کردن و خنک نگه داشتن بدن در روزهای تابستان است. همچنین می‌توانید در فضای داخلی باشگاه ورزش کنید یا در پاساژ پیاده روی داشته باشید.
از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
پس از تعریق یا شنا، کرم ضد آفتاب را دوباره اعمال کنید. کرمی با SPF ۳۰ یا بیشتر را انتخاب کنید و تمام صورت خود را با آن بپوشانید.
غذا‌های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
معمولا در تابستان اشتها کاهش می‌یابد، اما میزان دریافت پروتئین روزانه در دوران بارداری نباید کاهش پیدا کند. اسموتیهای دارای پودر پروتئین گیاهی، انواع توت و شیر نارگیل گزینه مناسبی برای روز‌های گرم تابستان هستند. آووکادو را به وعده غذایی‌تان اضافه کنید. با روغن نارگیل آشپزی کنید. از بستنی یخی و ماست به عنوان میان وعده‌های خنک‌کننده استفاده کنید.
از خوردن غذا‌هایی که زود فاسد می‌شوند اجتناب کنید.
غذا‌هایی مانند سالاد الویه، سالاد سیب زمینی و دیگر غذاها، به ویژه مواردی که با سس مایونز تهیه می‌شوند به سرعت در گرما خراب می‌شوند، بنابراین بهتر است از مصرف آن‌ها خودداری کنید.
پا‌های خود را بالا ببرید.
از آنجایی که تورم در بارداری یک مشکل رایج است، در هر فرصتی پا‌های خود را بالاتر از سطح قلب‌تان قرار دهید. همچنین می توانید روزانه به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در وان، حمام یا استخر هیدروتراپی (غوطه ور کردن تمام بدن در آب) کنید.

منبع : ستاره

جمع آوری شده توسط  سایت روانشناسی خانواده بخش بارداری و زایمان

بخوانید : با بارداری ناخواسته چه کنیم ؟

بخوانید : چگونه از نوزاد مراقبت کنیم

لینیک های مرتبط:

روانشناسی خانواده  , روانشناسی مشاوره  , روانشناسی سکسولوژی , روانشناسی خشم 

روانشناسی جامعه  , روانشناسی ازدواج  , روانشناسی طلاق , روانشناسی کودک 

روانشناسی رنگ  , روانشناسی موسیقی  , روانشناسی اعتیاد  , روانشناسی کنکور 

به من بگو چرا  , داستان های کوتاه روانشناسی  , روانشناسی نوجوان , تست روانشناسی

بارداری در تابستان,اهمیت فصل تابستان برای بارداری,بارداری در فصل تابستان
بهترین فصل برای بارداری




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.