فواید حرکات یوگا بر بدن

فواید حرکات یوگا بر بدن | یوگا و افزایش انرژی بدن | مدیتیشن

فواید حرکات یوگا بر بدن

 

فواید حرکات یوگا بر بدن

 

 افزایش طول عمر با یوگا

 

فواید حرکات یوگا بر بدن

از جمله مواردی که میتوان برای فواید حرکات یوگا بر بدن نام برد  انجام حرکات روزانه ی یوگا  است که کمک میکندتا سطح آمادگی جسمانی بالا برود، ضربان قلب تنظیم بشود، سطح استرس کاهش پیدا کند و در نتیجه احساس شادی و نشاط بیشتری داشته باشیم. تمام این عوامل دست به دست هم میدهند تا سالهای بیشتری به زندگی شما اضافه کنند. همچنین  فواید حرکات یوگا بر بدن ارتباط بین یوگا و کاهش ناراحتی های قلبی رابطه مستقیمی با طول عمر خواهد داشت.

یوگا باعث افزایش انعطاف پذیری و قدرت عضلات میشود

معمولا به علت کم تحرکی در طی زندگی ماشینی افراد از سطح پایین انعطاف پذیری و همچنین ضعف قدرت عضلانی رنج میبرند.از فواید حرکات یوگا بر بدن  میتوان گفت  همزمان روی بازو، شانه و پا کار میکنند و به زبان عامیانه تر خشکی عضلات بدن و عدم انعطاف عضلات دست و پا را تا حدود زیادی بهبود میدهد و موجب تسکین دردهای عضلانی میشوند.

با انجام حرکات روزانه یوگا شادتر و شاداب تر خواهید شد

اضافه کردن چند حرکت یوگا به روال زندگی روزانه شما را به یک فرد با احساسات و عواطف قوی تر و شادتر تبدیل میکند. مطالعات اخیر نشان  میدهند  کهفواید حرکات یوگا بر بدن و تمرین یوگا و مراقبه منظم باعث افزایش سطح سروتونین (هورمون شادی) می شود. بنابراین میزان اضطراب و افسردگی بسیار کاهش پیدا میکنه.

بخوانید : ده قدم ساده با مراقبه

یوگا و افزایش انرژی بدن

 

فواید حرکات یوگا بر بدن

انجام حرکات یوگا در زمانی هرچند کوتاه در طی روز انرژی بسیاری رو برای گذراندن تمام روز و انجام فعالیت های مختلف فراهم میکند و فرد را برای تمام روز سرحال و پرانرژی نگه میدارد. با حرکات یوگا انرژی های منفی از طریق چاکراها دفع شده و موجب تقویت چاکراها برای انتشار انرژی های مثبت در بدن خواهد شد  فواید حرکات یوگا بر بدن بر چاکراها نیز تاثیر دارد

کاهش استرس با انجام تمرینات روزانه یوگا

یوگا یکی از بهترین راه های از بین بردن استرس و اضطراب است در واقع فواید حرکات یوگا بر بدن کاهش استرس است . انجام روزانه حرکات یوگا با تقویت تمرکز و تنفس فرد میزان ضربان قلب را کنترل کرده و یکی از بهترین راه های مدیتیشن و تمدد اعصاب برای کاهش استرس جسم و ذهن خواهد بود.

بخوانید : مدیتیشن  چیست ؟

تنفس بهتر با یوگا فواید ورزش یوگا برای لاغری

تنفس عمیق و آرام بخش مهمترین بخش از تمرین یوگا است. تکنیک های تنفسی یوگا بر تلاش برای کاهش سرعت تنفس و تنفس کامل از معده تا بالای ریه ها تمرکز می کنند. این روش ها شما را آرام تر و متعادل تر می کند و به شما کمک می کند تا روز را با اعتماد به نفس و آرامش سپری کنین. آنها همچنین دارای مزایای جانبی بزرگی هستند از جمله افزایش ظرفیت ریه و حجم بیشتر (مقدار کل هوا که ریه ها می توانند در هر زمان نگهدارند).

رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن با یوگا

یکی دیگر از فواید حرکات یوگا بر بدن  رسیدن به تناسب اندام با فشار به عضلات بدن و تمرکز ذهنی و تنفس عمیق خواهد. آرامش اعصاب یکی از پیامدهایی است  که تأثیر زیادی را روی الگوی تغذیه ای فرد میگذاره. با انجام یوگا این تمدد اعصاب و در نتیجه اهمیت دادن به نوع و نحوه غذا خوردن در زندگی شخصی فرد تأثیر زیادی روی تناسب اندام خواهد داشت. اگر حرکات یوگا بطور منظم و بشکل صحیح انجام بشه موجب سوخت و ساز بیشتر چربی ها و همچنین تعادل هورمونی میشود .

افزایش تمرکز و تقویت ذهن

با تکرار روزانه حرکات یوگا، احساس آرامش بیشتر و اضطراب و استرس کمتری خواهیم داشت. سطح بالاتری از انرژی و شور و شوق و اعتماد به نفس بیشتر را تجربه خواهیم کرد. بنابراین میزان تمرکز ذهن بیشتر خواهد شد. یوگا و مدیتیشن مستلزم تمرکز بر تنفس شماست که ذهن را آرام کرده و موجب آرامش ذهنی خواهد شد. با کاهش استرس ذهنی و تنش فیزیکی میتوانیم ساده تر یاد بگیریم و افکار سازمان یافته تری داشته باشیم.

بخوانید : با یوگا جوان بمانید

لینیک های مرتبط: 

روانشناسی خانواده  – روانشناسی مشاوره  – روانشناسی سکسولوژی  –روانشناسی خشم 

روانشناسی جامعه –  روانشناسی ازدواج  –روانشناسی طلاق –  روانشناسی کودک 

روانشناسی رنگ  – روانشناسی موسیقی  – روانشناسی اعتیاد  – روانشناسی کنکور 

به من بگو چرا –  داستان های کوتاه روانشناسی  – روانشناسی نوجوان  

روانشناسی ورزش –  تغذیه طبیعی–  مدیتیشن 




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.